ارجاع 1080 مکاتبه شهروندان سنندجی مربوط به سفر رییس جمهور
- 1403/02/17 - 12:13
- زمان مطالعه : 4 دقیقه
- /Zk1
سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج عنوان کرد:
تماس 1500 شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷
سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج گفت: بیش از یک هزار و ۵00 نفر از شهروندان سنندجی در طول سال گذشته با سامانه ۱۳۷ شهرداری سنندج تماس گرفتهاند.
به گزارش ارتباطات و امور بینالملل شهرداری سنندج، هوشیار دستباز با اشاره به رسالت و وظایف اصلی حوزه بازرسی و حسابرسی شهرداری، اظهار کرد: برنامهریزی و ارائه راه کارها و تدابیر به منظور کاهش شکایات مردم کارکنان، کاهش تخلفات و جسن اجرای وظایف محوله در سطح این نهاد از وظایف اصلی این بخش است.
وی خاطرنشان کرد: احصای نقاط قوت و ضعف فعالیتها، رسیدگی، پیگیری و پاسخگویی به شکایات و درخواستهای شهروندان و پرسنل، رسیدگی به امور حسابرسی داخلی شهرداری و سازمانهای تابعه، برنامه ریزی و پیگیری امور مجامع و شوراهای سازمانها و شرکتهای وابسته به شهرداری و تهیه گزارشات تحلیلی در مورد رفع نارساییها و عملکرد آنها و ...از دیگر وظایف اصلی حوزه بازرسی و حسابرسی شهرداری سنندج است.
سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج تصریح کرد: تقویت راههای ارتباطی شهروندان با شهرداری و اعمال نظر آنان در رفع مشکلات شهری از سیاستهای اصلی این دوره مدیریت شهری است از این رو تمام توان خود را در راستای تحقق این مهم بکار خواهیم بست.
دستباز با تاکید براینکه قانونمداری و اخلاقمداری دو رویکرد مهم در ارائه خدمت به مردم است، اذعان کرد: تسهیلگری در امور، ارتقای بهرهوری، حفظ ارزشهای اخلاقی و تقویت مدیریت و افزایش اعتماد عمومی بهعنوان سرمایه اجتماعی و تسهیل در خدماترسانی به شهروندان و کسب رضایت مهمترین اولویت در حوزه بازرسی شهرداری است.
وی با بیان اینکه سامانه سامد از خدمات ارزشمند واحد بازرسی است که شکایت مردم از طریق این سیستم ثبت و ضبط میشود، گفت: سامد در حقیقت سامانه ارتباط ملت و دولت است که هدف آن پیگیری و رفع مشکلات مردم بوده از این رو تقویت این سامانه ضروری است.
سامانه 137 بهترین کانال برای ارتباطات مردم با مجموعه شهرداری
سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج افزود: مردم در پیگیری مشکلات نباید سردرگم باشند سامانه 137 بهترین کانال برای ارتباطات مردم با مجموعه شهرداری و پاسخگویی به مطالبات و شکایات آنهاست.
وی از شهروندان خواست مشکلات و مطالباتی که دارند را از طریق سامانه 137 پیگیری کنند، افزود: تمام درخواستهای مردمی توسط کاربران ثبت و در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری در نهایت نتیجه حاصله نیز به شهروند اطلاع داده میشود.
سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج تصریح کرد: اگر موضوع مطرح شده مربوط به دستگاههای دیگر باشد نیز راهنماییهای لازم به شهروندان انجام خواهد شد تا در فرایند کار دچار سردرگمی نشوند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه این سامانه برای شهروندان شناخته شده و در طول سال تماسهای مکرری با آن گرفته میشود، گفت: سال گذشته بیش از یکهزار و500 تماس تلفنی شهروندان سنندجی در سامانه ۱۳۷ شهرداری سنندج به ثبت رسیده است.
سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این تماسهای بیشتر در زمینه انتقاد و شکایت، آسفالت، درب منهول، جمعآوری سگهای بلاصاحب و سدمعبر وانتهای میوهفروشی و...بوده است.
ارجاع 1080 مکاتبه شهروندان سنندجی مربوط به سفر رییس جمهور
دستباز با بیان اینکه بیش از یکهزار و 80 مورد مکاتبه شهروندان مربوط به سفر ریاست جمهوری به معاونین، مناطق و سازمانهای شهرداری از طریق سامانه سامد ارجاع داده شده است، گفت: بیشترین موضوعات و درخواستها استخدام و تبدیل وضعیت همکاران، آسفالت و پروانه زمینهای قولنامهای، درخواست واگذاری تاکسی و برقاری بیمه رانندگان، استخدام و تبدیل وضعیت در شهرداری بوده است.
به گفته وی، دریافت شکایات حضوری و مکتوب ارباب رجوع و کارکنان، بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهائی به منظور پاسخگوئی به شاکی، جمعبندی شکایت در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات، پیگیری از نتایج گزارشهای تهیه شده و ...به صورت ویژه
سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج افزایش اعتماد شهروندان را از اولویتهای مهم مدیریت شهری دانست، گفت: بدون شک بخش خدماتی شهرداری به ویژه پل ارتباطی سامانه ۱۳۷ نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته از این رو به شدت دنبال تقویت هرچه بیشتر آن هستیم.
وی در پایان ضمن قدردانی از اعتماد شهروندان به این سامانه که آن را محلی برای ارجاع و بیان درخواستها، رفع مشکلات و شکایات میدانند، افزود: افزایش مشارکت شهروندان در بازخوردسنجی به جهت خدماترسانی مطلوب تر و دقیق تر از اهداف اداره بازرسی شهرداری سنندج در سال جاری است و در همین راستا از این پس به صورت 3 ماهه گزارش عملکرد اداره بازرسی به ویژه در زمینه اقدامات انجام گرفته در حوزه پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات مطرح شده آنان اطلاعرسانی خواهد شد.
انتهای پیام/